به گزارش آناج، مریم مروتی از فعالین دانشجویی در یادداشتی کوتاه به مسئله امروز حجاب پرداخت و نوشت:
مدتی است در اکثر مناطق تبریز بنرهای مربوط به حجاب و عفاف به چشم میخورد. در این بنرها که اکثرا بانوان را مورد خطاب قرار میدهد، با عناوین چالش برانگیز به رعایت حجاب و پوشیدگی تشویق میکند.
گویا مسئولین شهری نمیدانند حجاب یک سبک زندگی است و نیاز به فرهنگسازی اصولی دارد و با بنر مردم تحت تاثیر این مسائل قرار نمیگیرند. این قضیه در حالی است که چندین سال است دختران محجبه شهر تبریز از خرید لباسهای مناسب با عقاید خود رنج میبرند؛ مانتوهایی با آستینهای کوتاه، بدون دکمه و… کار را برای دختران محجبه سخت کرده است، چنانکه مسئله گرانی چادر و نبود لباس مناسب بهعنوان یک مطالبه مکررا مطرح شده است.
انتظاری که از مسئولین میرفت این بود که بعد از شنیدن چالشهای دختران محجبه در جامعهی اسلامی که خود تناقضی بزرگ و خندهدار است، اقدامی هر چند حداقلی در این راستا انجام دهند اما در طی این سالها نه تنها هیچ کنشی نداشتند؛ بلکه لباس متناسب با فرهنگ اصیل ایرانی هم دیگر به چشم نمیخورد!
با تمام ضعفها و تناقضات و عدم بسترسازی چگونه میتوان انتظار تحول آنچنانی داشت و به عمیقترین عقاید مردم دست یافت و تاثیر گذاشت؟!
مسیر حجاب و عفاف نه به بنر و حرفهای کلیشهای، بلکه به فرهنگسازی درست، کنشهای اصولی و سازماندهی شده نیاز دارد؛ پس میتوان با حمایت از طراحان لباس ایرانی و توجه به بازار پوشاک، چه از لحاظ قیمت و چه کیفیت در راستای بهبود روند وضعیت قدم برداشت.

اول باید بازار پوشاک و مانتوهای زنانه رو درست کنید. چرا نظارتی نیست؟ خیاط ها بلد نیستن مانتو بدوزند یا دستور به دوختن این مانتوهای کج و کوله دارند؟ یا آستینش کوتاهه یا قد مانتو کوتاهه یا دکمه نداره یا پارچه نازکه