گروه ترکیه و قفقاز آناج؛ نسیمی محمدلی کارشناس سیاسی آذربایجان در گفتگو با شبکه تلویزیونی “ساعت آذربایجان” گفت: در توافق دهم نوامبر برای ترک مخاصمه جمهوری آذربایجان و ارمنستان، برقراری مسیر حمل و نقلی میان شهرستانهای غربی جمهوری آذربایجان و نخجوان از طریق ارمنستان پیشبینی شده است، اما ممکن است ارمنستان از برقراری این مسیر حملونقلی و ارتباطات از منطقه مقری موافقت نکند و آن را از منطقهای دیگر از ارمنستان عبور دهد.
نسیمی محمدلی گفت: ممکن است که ارمنستان با این استدلال که عبور این مسیر از منطقه مقری، در مرز میان ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران مشکل ایجاد میکند، با عبور این مسیر از این منطقه موافقت نکند و مسیر دیگری را بجای منطقه مقری پیشنهاد کند.
این کارشناس سیاسی آذربایجانی این را محتمل دانست که ارمنستان پیشنهاد کند که جمهوری آذربایجان نیز از طریق جاده ارتباطی دالان لاچین استفاده کند و از طریق جاده ایروان به نخجوان مسیر حملونقلی داشته باشد.
نسیمی محمدلی تصریح کرد: در توافق دهم نوامبر نیامده است که مسیر حملونقلی مناطق غربی جمهوری آذربایجان به نخجوان از طریق خاک ارمنستان باید کریدوری پنج کیلومتری همانند کریدور لاچین باشد.
گفتنی است، الهام علیاف، رئیسجمهور آذربایجان روز اول دسامبر در تشریح توافق ترک مخاصمه با ارمنستان خواستار احداث دو دالان ارتباطی برای اتصال جمهوری آذربایجان به نخجوان و ترکیه از طریق ارمنستان شد.
انتهای پیام/

وقتی در توافق نوامبر ۲۰۲۰اشاره شده انسداد مسیرها رفع شودو توسعه یابد در این صورت طبیعی است مسیری که انسداد یافته خط ریلی زنگزور است که مسیر ریل هایش علیرغم تخریب از سوی ارمنستان هنوز مشخص است.این مسیر قبل از اشغال زنگزور شرقی و قبل از فروپاشی شوروی تحت مدیریت آذربایجان بوده است
دقیقا..بعضی ها معلوم نیست ارمنی هستند یا ایرانی غیر مسلمان یا اینکه مسلمانی هم متناسب با منافع نژادی تفسیر می شود؟،! الله اکبر نمردیم چه چیزها دیدیم و شنیدیم و خواندیم…