به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «آناج»، محمد غفاری در یادداشتی نوشت: در روزهای اخیر، غولِ سرما بر حوزه انرژی (برق و گاز) سایه انداخته و اغلب شهرهای استانها را درگیر خاموشی برق و کمبود گاز و دیگر چالش درگیر کرده و تا حدودی باعث خلل در روزمرگیهای مردم شده است.
افزایش سرما و قطعی مکرر برق و گاز، باعث تعطیلی مدارس، دانشگاهها، ادارات و بانکها شده و این وضعیت، فشار مضاعفی بر دوش خانوادهها و کسبوکارها گذاشته است.
در چنین شرایطی، انتظار میرود دستگاههای خدماترسان با افزایش دقت و مسئولیتپذیری، به خدمترسانی بیشتر به مردم بپردازند. این امر نه تنها به کاهش نارضایتی عمومی کمک میکند، بلکه اعتماد مردم به نهادهای دولتی را نیز تقویت خواهد کرد. در واقع، در چنین زمانهایی، نقش این دستگاهها بهعنوان حامیان و تامینکنندگان نیازهای اساسی جامعه دوچندان میشود.
به تعبیری لازم است که مسئولان با درک عمیقتری از وضعیت موجود، برنامههایی جامع و عملیاتی برای بهبود خدمترسانی به عموم تدارک ببینند تا کمی از آلام عمومی کاسته شود.
به یقین، تنها با همدلی و همکاری همهجانبه میتوان بر این بحران فائق آمد و رضایت مردم را جلب کرد. در غیر این صورت، فشار اخبار ناشی از اختلال در توزیع برق میتواند بر افکار عمومی تبعاتی به همراه داشته باشد.
