به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آناج»، بهنقل از شبکه اطلاعرسانی راه دانا؛ فیلم سینمایی «ملاقات با جادوگر» به کارگردانی حمید بهرامیان و نویسندگی امیرمهدی ژوله از تاریخ ۱۷ مرداد در سینماهای کشور به نمایش درآمده است. این فیلم در ژانر درام-کمدی تولید شده و تاکنون موفق به فروش ۲ میلیارد و ۶۷۷ میلیون تومان شده است و در حال حاضر در رتبه چهارم گیشه قرار دارد.
در این فیلم، بازیگران برجستهای حضور دارند که از میان آنها میتوان به امیرمهدی ژوله ،مانی حقیقی،هستی مهدوی،نسیم ادبی،امیر شریعت، ستاره پروین، سپیده مرادپور و علیرضا خمسه اشاره کرد.
علیرضا خمسه، بازیگر معروف سینما، در این فیلم در نقشی جدی و متفاوت ظاهر شده است. وی شخصیت آقای قائدی را بازی میکند که به نوعی شبیه به محمودرضا خاوری، متهم مشهور اختلاس، میباشد.
وی درباره این نقش گفته است که «آقای قائدی مانند خاوری مدعی انقلابیگری است، اما در واقعیت دست به اختلاس میزند و به کانادا متواری میشود.»
داستان ملاقات با جادوگر
داستان فیلم حول محور مردی به نام جناب سرهنگ میچرخد که با مشکلات فراوانی در زندگی روبروست. او در یکی از روزهای دشوار زندگیاش، با شخصی به نام جادوگر آشنا میشود که ادعا میکند میتواند مشکلات او را حل کند، اما با شرطهایی عجیب و غیرمعمولی؛ این آشنایی و حوادث پس از آن، زندگی جناب سرهنگ را به شکلی طنزآمیز و گاهی عجیب تغییر میدهد.
عوامل و دست اندرکاران ملاقات با جادوگر
عوامل و دستاندرکاران فیلم عبارتنداز: مجری طرح و مدیر تولید: حسن مصطفوی، مدیر فیلمبرداری محمدرضا سکوت، مدیر صدابرداری: نظامالدین کیایی، طراح صحنه و لباس: مجید لیلاجی، طراح چهرهپردازی: علی بهرامیفر، برنامهریز و سرپرست گروه کارگردانی: رضا سخایی، دستیار اول کارگردان: سعید آهنج، عکاس: احمدرضا شجاعی، منشی صحنه: آتوسا شاه سیاه، دستیار تولید:محمدرضا دلنوازی، مدیر تدارکات: مجید لعل سنجیان، مشاور رسانهای:منصوره بسمل، سرمایهگذاران: سید جواد حسینی و حمید اعتباریان، تهیهکننده:حمید اعتباریان
نقد و انتقاد فیلم ملاقات با جادوگر
علیرغم فروش موفقیتآمیز فیلم «ملاقات با جادوگر»، نظرات منتقدان به شدت متفاوت بوده و در مجموع، انتقاداتی را به ترکیب طنز و درام این اثر وارد میکنند. فیلم توانسته است با ادغام عناصر کمدی و درام به جذب تماشاگران کمک کند، اما این ترکیب نتوانسته رضایت منتقدان را بهدست آورد. به جای توجه به موضوعات جدی مانند آقازادگی و اختلاسهای نفتی که در داستان مطرح شدهاند، کارگردان بر جنبههای طنز تاکید بیشتری داشته است، که این موضوع به حاشیهرفتن مضامین عمیقتری که فیلم میتوانست به آنها بپردازد، منجر شده است.
تاکید بیشاز حد بر طنز، نه تنها به سطحی شدن کلیت داستان انجامیده، بلکه این کار باعث شده تا پیامهای جدی و مفهومی که در دل روایت وجود دارد، در سایه قرار بگیرد. این عدم تعادل سبب شده تا فیلم بیشتر به شباهتهای یک کمدی سخیف نزدیک شود و توانایی آن در ایجاد تأثیرات عمیق بر مخاطب را به حداقل برساند.
با این وجود، «ملاقات با جادوگر» با وجود کاستیهایش در مفاهیم و روایت، توانسته است توجه زیادی را به خود جلب کند و در گیشه موفق عمل کند. این موفقیت تجاری به تنهایی نمیتواند کمبودهای اساسی فیلم در عمیقتر پرداختن به مسائل اجتماعی و ارائه یک روایت منسجم را جبران کند.
انتظار میرود که با ادامه اکران، این فیلم همچنان در جذب تماشاگران موفق عمل کند. با این حال، برای علاقهمندان به آثار با عمق محتوایی بیشتر، ممکن است «ملاقات با جادوگر» ممکن است ناامیدکننده باشد و نتواند انتظارات را برآورده کند و به عنوان یک اثر قابل تأمل تلقی نشود.
انتهای خبر/
