به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «آناج»، تیم فوتبال ماشینسازی تبریز به عنوان قدیمیترین تیم شمالغرب کشور بعد از سقوط به مسابقات لیگ دو به طور کامل منحل شد و تلاش مسئولان در احیای این تیم در نهایت به تیتر خبرگزاریها خلاصه شده است.
این تیم بعد از چندین سال دست به دست شدن در مجموعههای مختلف از جمله کارخانه ماشینسازی، اداره کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی، شهرداری تبریز، آقایان دبیری، محمدپور، زنوزی و یونس قربانی بالاخره در ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ آخرین حضور خود را در مستطیل سبز برابر شاهین بوشهر تجربه کرده است.
ماشینسازی بعد از سقوط به لیگ دو و سپس سقوط به لیگ سه مرحله اول به علت ناکارآمدی مالکان وقت و بدهیهای مالی فرصت شرکت در این مسابقات را پیدا نکرد و تیمی که سالیان سال در کنار تراکتور آوردگاه فوتبالدوستان تبریزی بود به کل صحنه فوتبال کشور محو شد.
در سالیان گذشته تلاشهای مسئولان ورزشی و سیاسی برای احیای این تیم ریشهدار بینتیجه بود و به جای مشاهده بازیهای این تیم در لیگهای فوتبال کشور نام این تیم هرازگاهی در رسانه به کار برده میشود دریغ از برنامه کاربردی جهت احیای هویت فوتبال تبریز.
نکته قابل توجه در احیای تیم ماشینسازی وصل کردن این تیم به یک باشگاه فعال دیگر بوده که نمونههای قبلی آن در مورد ماشینسازی شهرداری، ماشینسازی دبیری و ماشینسازی شهریار (زنوزی) همگی با شکست روبهرو شده و حتی باعث نابودی تیمهای موفق استان مثل گسترش فولاد و شهرداری تبریز شده است.
بدین ترتیب احیای ماشینسازی با نام ماشین مس جز نابودی مجدد هر دو تیم و مشکلات ساختاری و اداری این تیم هیچ کمکی به فوتبال تبریز و استان نخواهد کرد و بایستی به شکل ریشهای حل شود.
احیای تیمهای پایه ماشینسازی، ایجاد یا تحویل زیرساخت ورزشی به این باشگاه، پیدا کردن حامی مالی و احیای قدم به قدم ولی اصولی تنها راه حل موجود برای باشگاه ماشینسازی تبریز میباشد.
انتهای خبر/
