به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «آناج»، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه برگزار خواهد شد که تعداد افراد واجد شرایط برای انتخابات این دوره تا به حال ۳ میلیون و ۳۰ هزار نفر است که در ۳ هزار و ۲۲۳ شعبه اخذ رای استان در انتخابات برگزار خواهد شد.
صدا و سیمای کشور به منظور ایجاد فرصت برابر تبلیغات انتخاباتی برای نامزدها، ۲۰۰ کانال در سراسر کشور راهاندازی کرده است که از چند روز پیش، پخش فصل جدیدی از ویژه برنامههای متناسب با فضای انتخاباتی در استان آذربایجان شرقی آغاز شده است.
چنانکه ۱۳ کانال برای تبلیغات تلویزیونی نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی افتتاح و راهاندازی شده است تا در کنار شبکه های اصلی رسانه ملی، وظیفه تبیین انتخابات و معرفی کاندیداها را بر عهده خواهند داشت و به معرفی کاندیداهای ۱۳ حوزه انتخابیه خواهد پرداخت.
نامزدهای انتخاباتی تا ۳۰ دیماه برای ثبت درخواست پخش برنامههای تبلیغاتی خود در تارنمای اعلام شده اقدام کردهاند که پس از ثبتنام، بستر برای پخش برنامههای ۲۰ دقیقهای آنان فراهم خواهد شد.
این کاندیداها پس از تایید هیئت اجرایی و ناظران رسانه ملی، یک هفته پیش از انتخابات پخش برنامههای نامزدها آغاز میشود؛ این ۱۳ شبکه افتتاح شده در استان تا پیش از آغاز رسمی تبلیغات به پخش برنامههایی متناسب با فضای انتخاباتی حوزه های انتخابیه در قالبهای مختلف خواهد پرداخت.
در تلوبیون هم فضایی برای استفاده نامزدهای انتخاباتی در نظر گرفته شده و هر کدام از نامزدهای انتخاباتی یک صفحه شخصی در تلوبیون خواهند داشت.
چنانکه پیشبینی شده است، تا تمامی داوطلبان به مدت ۲۰ دقیقه در حوزههای انتخابیه خود از طریق شبکههای اختصاصی سیما برنامههای خودشان را ارائه و با مردم سخن بگویند.
گفتنی است بسترسازی و آمادهسازی مباحث فنی این امر از ماه ها قبل آغاز شده تا قدمی برای تحقق انتخاباتی پرشور، باشکوه و گسترده و تعیین نمایندگان و منتخبان شایسته و تاثیرگذار باشد.
در زمان افتتاح این کانالها، صدها فرستنده تلویزیونی و رادیویی مستقر در نقاط مختلف استان این کانالها را پشتیبانی و پوشش خواهند داد.
این ظرفیت برای تحقق چهار راهبرد مورد تاکید مقام معظم رهبری در زمنیه انتخابات همزمان با دیگر مراکز استان های صدا و سیما ایجاد شده است؛ نصب سرورهای انتخاباتی، تجهیز مسیرهای سیگنالرسانی به انکودینگ، توزیع سیگنالهای انتخاباتی در فرستندههای تلویزیونی و رادیویی متناسب با حوزههای انتخابیه و .. برخی از اقداماتی است که در این زمینه انجام شده و با انجام تستهای آزمایشی، مردم استان شاهد خواهند بود.
هدف اصلی این طرح، برگزاری انتخابات سالم، ایجاد یک تغییر اساسی در شیوه تبلیغات انتخاباتی و عبور از روشهای تبلیغات سنتی به سمت تبلیغات نوین، تبلیغات درست رسانهای و دور از تنش و اهانت و ارائه فرصت یکسان تبلیغی برای همه کاندیداها به منظور استفاده عادلانه و عمومی از رسانه است.
