به گزارش آناج، رسانه رسمی باشگاه تراکتور هرچقدر در رونمایی از بازیکنان جدید این تیم در نقلوانتقالات ضعیف و انتقادبرانگیز عمل کرد، برای کیتهای فصل جدید سنگتمام گذاشته و توانسته است با ایدههای جالب و انتخاب طرحهای مناسب و معرفی مکانهای تاریخی تبریز جبران کند.
پس از رونمایی از کیت اصلی تراکتور که از نوآوری جالبی برخوردار بود، امروز کیت دوم تراکتور نیز که به رنگ و شکل متفاوت طراحی شده است با کلیپی زیبا به نمایش گذاشته شد.
بر همین اساس، لباس دوم تراکتور برای لیگ بیستوسوم در اقدامی ارزشمند و قابل ستایش به منظور حمایت از بیماران سرطانی، به رنگ یاسی و با نوار نمادی از «ورنی» آذربایجان طراحی و تولید شده است.
رسانه رسمی باشگاه تراکتور در توضیح این اقدام ارزشمند نوشت: “در راستای انجام مسئولیتهای اجتماعی ابلاغی AFC، واحد روابط عمومی و رسانه باشگاه رنگ یاسی که نماد جهانی حمایت از بیماران سرطانی است را برای لباس دوم تیم پیشنهاد داد که با نظر مساعد و تأیید مدیریت باشگاه، رنگ یاسی انتخاب شد.
همچنین از طرفی با مدنظر قرار دادن جایگاه تیم تراکتور در فوتبال کشورمان و حضور این تیم به عنوان یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، به منظور نشان دادن بخشی از تاریخ غنی و کهن ایران زمین و خطه آذربایجان، نواری از نمادهای بافته شده روی وَرنیهای دشت مغان و ارسباران بر روی پیراهن دوم تیم نقش بسته است.
وَرنی به عنوان صنایع دستی که ثبت ملی شده، دست بافتهای زیبا و بینظیر با مواد اولیه پشم و ابریشم است که بدون نقشه و به شکل ذهنی توسط عشایر دشت مغان و ارسباران بافته میشود. این دست بافته لطیف و با قدمت، نوعی زیرانداز است که در کنار سادگی و سبکی، طرحی خیره کننده و دلنشین دارد.
پارچه و فونت استفاده شده در پیراهن دوم تراکتور همچون پیراهن نخست تیم، از جنس Dri – fit با فناوری Climacool بوده و فونت پیراهن رئال مادرید در آخرین قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا، مورد استفاده قرار گرفته است.
لباس دوم تراکتور با حضور گوستاوو واگنین، صفا هادی و محمد قنبری، سه بازیکن این تیم در خانه تاریخی «حریری» که در پیاده راه تربیت تبریز واقع شده، رونمایی شد. خانه حریری مربوط به دوران قاجار بوده و در سال ۱۳۷۷ ثبت ملی شده است.”










انتهای پیام/
