به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «آناج»، محمد صادق مدقالچی، عضو هیئت مدیره و مسئول بودجه این موسسه، در این نشست به تشریح برنامههای ویژه عید قربان و روند کمکرسانی موسسه پرداخت.
وی با اشاره به سابقه فعالیت موسسه که از سال ۱۳۵۱ آغاز شده است، گفت: موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز از ابتدا با هدف مبارزه با تکدیگری فعالیت میکند و از پیش از انقلاب، عرضه گوشت قربانی میان نیازمندان را در ایام عید قربان انجام میداد، در گذشته، درآمد حاصل از فروش پوست و روده گوسفندان صرف کمک به نیازمندان میشد.
مدقالچی افزود: در بیش از ۲۵ سال اخیر، موسسه خود مسئولیت تهیه، ذبح و توزیع گوسفندان قربانی را بر عهده دارد که این کار تحت نظارت دامپزشک و با رعایت کامل اصول بهداشتی انجام میشود.
وی درباره نقش خیرین در شرایط اقتصادی کنونی توضیح داد: از آنجا که ممکن است تهیه قربانی کامل برای بسیاری دشوار باشد، خیرین به صورت مشارکتی در این برنامه حضور دارند و پول قربانیها را به موسسه میپردازند، سالانه نزدیک به ۸۰ رأس گوسفند به صورت مشارکتی ذبح و بین نیازمندان توزیع میشود.
مدقالچی در ادامه تاکید کرد: حدود ۲۵۰۰ خانواده تحت پوشش و ۱۲۵۰ بیمار سرطانی هر ماه سهمیه گوشت خود را از قربانیهای ذخیره شده در سردخانههای موسسه دریافت میکنند. سهمیه هر مددجو ۱۳۰۰ گرم و به ازای هر بیمار ۸۰۰ گرم گوشت اضافه میشود که بر اساس نیازهای تغذیهای هر فرد تنظیم شده است.
وی خبر از دریافت زمینی خارج از شهر برای توسعه زیرساختهای موسسه داد و گفت: قصد داریم از سال آینده سیستم کشتارگاه خود را در این مکان جدید راهاندازی کنیم تا فرآیند توزیع گوشتهای قربانی به شکل بهتری انجام شود.

ذبح ۲۵۰ تا ۳۰۰ گوسفند در عید قربان
مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز از ذبح و توزیع ۲۵۰ تا ۳۰۰ گوسفند در عید قربان خبر داد و اعلام کرد: درآمد حاصل از فروش آلایشها به خرید مجدد گوسفند قربانی اختصاص مییابد.
خلیل محمدزاده گفت: گوسفندان شمارهگذاری شده و به انتخاب خیرین ذبح میشوند و گوشت قربانی به وسیله سرویسهای موسسه به آدرسهای تعیینشده منتقل میشود. روز عید قربان حدود ۶ تا ۷ تن گوشت به سردخانههای موسسه منتقل و تحت شرایط کامل بهداشتی، با نظارت دامپزشکی، مورد بررسی قرار میگیرند.
وی قیمت خرید هر کیلوگرم گوشت گوسفند توسط موسسه را ۳۱۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: متقاضیان میتوانند از طریق تماس تلفنی یا وبسایت موسسه سفارش قربانی خود را ثبت کنند، متقاضیان امکان تعیین شرایط وزنی و قیمتی را دارند و سهمی برای خود یا نیازمندان نیز مشخص میکنند. این مدل خرید به نفع خریداران است و موسسه با قیمت مناسب نسبت به بازار، اقدام به تهیه گوسفند میکند.
در پایان، محمدزاد درباره اقدامات تبلیغاتی گفت: با همکاری شهرداریها، بنرهای تبلیغاتی در ۳۰ نقطه پررفتوآمد شهر نصب شده و بیش از ۳۰۰ پوستر در مکانهای مختلف الصاق شده است.

انتهای پیام/
انتهای خبر/
