به گزارش آناج، «باشگاه تراکتور از طرحها و ایدههای مختلف برای معرفی بازیکنان جدید خود استفاده میکند و ثبات رویه ندارد. بیشتر طرحهای تراکتوریها روند حرفهای ندارد و بازیکنان مطرحتر معمولاً در کنار مدیرعامل یا مالک باشگاه معرفی میشوند. قاببندیهای بعضی تصاویر فاقد هرگونه معیار حرفهای است.»
چند گزاره بالا نقد مختصری است که خبرگزاری تسنیم نسبت به عملکرد رسانه رسمی باشگاه تراکتور در فصل نقلوانتقالات تابستانی فوتبال کشور و نحوه رونمایی از بازیکنان جدید این باشگاه در قیاس با سایر باشگاههای لیگ برتری منتشر کرده است.
باشگاه تراکتور با وجود پیشرفتهایی که در بخش رسانهای خود داشته اما همچنان نتوانسته انتظارات را برآورده سازد و حتی در پارهای از مواقع ضعف در این قسمت به عنوان تنها مرجع رسمی اطلاعرسانی اخبار باشگاه عمیقتر به چشم میآید.
در این زمینه مسئولان رسانه باشگاه تراکتور سیاستهای مدیران بالادستی و کمبود امکانات را مزید بر علت میدانند اما به همان میزان که بحث سختافزاری از قبیل استفاده از تجهیزات بهروز حائز اهمیت به نظر میرسد، بحث نرمافزاری و نیروی انسانی نیز مهم قلمداد میشود لیکن مسأله قابل تامل این است که مسئولان باشگاه در برابر تقویت تیم رسانهای خود مقاومت نشان میدهند.
گزارش تسنیم درباره عملکرد رسانه باشگاه تراکتور در فصل نقلوانتقالات کاملاً بجاست لیکن کلی بوده و کافی نیست چراکه در بحث رونمایی از بازیکنان جدید حتی برخی از آنها به شکل معمول معارفه نشده و تنها به پوستر خوشامدگویی اکتفا شد. این درحالی است که در مورد یک بازیکن حتی این کار هم انجام نگرفت.
رفتار دوگانهای که در قبال رونمایی از بازیکنان جدید تیتیها شاهد بودیم، بطور مثال خبر جذب سعید آقاییِ پرحاشیه با مهدی شیری و بازگشت حسین پورحمیدی در کنار خرید شجاع خلیلزاده ملیپوش به صورت پوششی اعلام شد و هیچ تصویری از معارفه این سه بازیکن منتشر نشد اما ادیب زارعیِ گمنام با پیراهن تراکتور معارفه شد!
در همین خصوص باید به نحوه معارفه «آلوارو خیمنز» هم اشاره کرد که برای نخستین بار تصویر وینگر اسپانیایی در تمرین تراکتور لو رفت و پس از افشای ناخواسته حضور این بازیکن در جمع شاگردان پاکو خمز، رسانه رسمی باشگاه تراکتور مجبور شد تا با یک توئیت اضافه شدن خیمنز به اردوی این تیم را اعلام کند.
همچنین درحالی که انتظار میرفت باشگاه تراکتور با طرحهای گرافیکی خاص و مانور رسانهای از این بازیکن لالیگایی استقبال کند لیکن نه تنها خبری از معارفه در کنار سران باشگاه و تیم نشد که بلکه خبر جذب این بازیکن به سادهترین شکل ممکن و بدون هیچ تشریفاتی انجام شد!
یا میتوان به ویدیوی پیوستن سیامک نعمتی به جمع سرخپوشان آذربایجان در اردوی ترکیه اشاره کرد که رسانه باشگاه تراکتور با وجود آگاهی از حساسیت هواداران در اقدامی غیرحرفهای از همتیمیهای سابق وی در پرسپولیس برای استقبال از این بازیکن استفاده کرد!
در مجموع عملکرد رسانه رسمی باشگاه تراکتور که عنوان پرطرفدارترین تیم آسیا را نیز یدک میکشد، از لحاظ دربرگیری با جامعه هواداری چند ده میلیونی ضعیف بوده و نیاز به بازنگری و تقویت دارد؛ قطع یقین استخدام افراد متخصص متناسب با فعالیت رسانه باشگاه میتواند راهکار مناسبی باشد و انتظار هزینه جزئی در این بخش در برابر پرداخت مبالغ میلیاردی به بازیکنان، به هیچ عنوان بیهوده نیست.
انتهای پیام/

وقتی هرنوع فعالیت یک تیمی مانند تراکتور با طرفداران میلیونی باعث حساسیت در جامعه و حتی فراتر از مرزها میشود، باید هم اینگونه اداره شود و گرنه نمی توان این تیم و طرفدارانش را کنترول نمود. بخاطر همین سیاست، اداره و مدیریت تراکتور تا بوده همین بوده و خواهد بود و به نوعی بالایی ها خمز را هم قشنگ توجیه کرده اند که شما پولتان را بگیرید و به بقیه موارد کاری نداشته باشید…تراکتور یک تیم معمولی مانند سپاهان یا نساجی نیست…