به گزارش آناج، یعقوب وحیدکیا، روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه فاز اول این خط در حد فاصل ایستگاه قراملک تا میدان دانشسرا اجرا می شود، افزود: دستگاه حفار تا ایستگاه۶ خط۲ (گجیل) در سال های گذشته پیش رفته بود که به علت تمرکز در اتمام خط یک، نیاز به بروز رسانی دستگاه حفار و وجود نواقص و مشکلاتی در اجرای خط2 قطارشهری عملیات حفاری متوقف شد که پس از تامین تجهیزات، رفع نواقص و به روزرسانی دستگاه، هم اکنون حفاری بقیه تونل تا میدان دانشسرا در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه خط۲ قطارشهری تبریز، طولانیترین مسیر بین خطوط قطارشهری محسوب می شود، اظهار کرد: برای سرعت بخشی به عملیات حفاری در این مسیر، کار حفاری به صورت ۲ شیفته و شبانه روز انجام می شود.
وحیدکیا، با بیان اینکه پس از اتمام حفاری تونل غربی، عملیات حفاری در تونل شرفی با سرعت مناسب آغاز می شود، ادامه داد: با همکاری پیمانکار، قرارگاه خاتم الانبیا، مشاوران طرح و این سازمان تلاش می شود عملیات حفاری فاز اول خط ۲ قطارشهری تا پایان امسال یا خرداد ماه سال آینده به اتمام برسد.
وی یادآور شد: در هفته های آینده با ادامه فعالیت و سرعت بخشی به عملیات حفاری تونل و احداث ایستگاه ها، در راستای سیاست های مدیریت شهری از تابلو روزشمار برای اطلاع مردم از زمان بهره برداری ایستگاه های این مسیر استفاده خواهد شد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز با اشاره به بازدید و بررسی های مکرر و شبانه روزی از روند اجرای فاز اول خط ۲ قطارشهری و برنامه ریزی برای رفع مشکلات و موانع پیش رو، گفت: بازدیدهای میدانی و پایشهای مستمر و شبانه روزی موجب شده تا بخش اعظمی از مشکلات پیچیده پیش روی خط ۲ قطارشهری حل شود.
وحیدکیا، با بیان اینکه برای اجرا و بهره برداری از خط۲ قطارشهری تبریز نیاز به ۲۰ هزار میلیارد تومان است، افزود: مسافرپذیری این خط در مقایسه با خط یک قطارشهری بالا بوده و شرق و غرب تبریز را پوشش می دهد.
انتهای پیام/
