به گزارش آناج، روح الله دهقاننژاد در جلسه امروز شورا در گزارش کمیسیون تحقیق و نظارت شورا در خصوص حادثه قطار تبریز اظهار داشت: بعضی مباحث و ایرادات شکلی در گزارش کمیسیون عالی سوانح بود و به عنوان مثال امضای متخصصین و معاونتها نبود.
وی ادامه داد: طبق قانون و مراحلی که وجود دارد هم سازمان قطار شهری و هم شرکت بهره برداری باید موضوع را بررسی کنند که فقط یک کمیسیون تشکیل شد، همچنین در گزارش مترو تهران تقصیر طراحی ۵۴ درصد ذکر شده که در گزارشات دیگر این موضوع ده تا بیست درصد بود.
رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت با اشاره به اینکه مجموعه ورزشی که در مناقصه مترو شرکت داشته صوری بوده است، گفت: اگر امکان بهره برداری با نواقص وجود ندارد چرا خط شمالی و جنوبی بهره برداری شده است؟ مترو تبریز اصلا برخی ایرادات فنی دارد که در مدیریتهای قبلی تصمیم گیری شده است.
وی افزود: بر اساس نظرات کارشناسان بازرسی طرح هندسی خط ۵۴ درصد، سازمان قطار شهری ۲۰ درصد، راهبر ۱۷/۵ درصد، عدم نصب راهنما و سیگنالینگ ۶/۵ و شرکت بهره بردار ۲ درصد مقصر شناخته شده است.
رهقاننژاد با اشاره به برخورد با مقصران حادثه عنوان کرد: جالب است که این راهبر را نه تنها از کار کنار گذاشتند بلکه میخواستند اخراج هم کنند در حالیکه برای باقی مقصرین هیچ اتفاقی رخ نداده است، مگر راهبر مقصر اصلی حادثه بوده است؟
انتهای پیام/
