به گزارش آناج، روح الله دهقاننژاد در جلسه شورا در نطق میان دستور اظهار داشت: در ایام محرم پاکبانان عزیز شهرداری زحمات زیادی متحمل شدند و بعضا تا ۶۸ ساعت هم اضافه کاری دارند، در پرداخت اضافه کاری این عزیزان عجله کنید.
وی ادامه داد: در چهار سال آینده تلاشم در راستای بازگرداندن شورا به جایگاه اصلی، تقویت نظارت، ایجاد شفافیت و عدالت در توزیع خواهد بود
عضو شورای شهر تبریز با اشاره به وضعیت مناطق کم برخوردار گفت: اگر دو سال ۷۰ درصد بودجه عمرانی را صرف مناطق کم برخوردار کنیم، شاهد تحول در این مناطق خواهیم بود. تبریز باید نقشه جامع فرهنگی و اجتماعی با محوریت محلهها داشته باشد زیرا خرده فرهنگ محلات متفاوت است.
وی افزود: ما باید بر اساس پژوهش پروژهها را برنامهریزی کنیم و مرکز پژوهشها قدم خوبی در این راستا بوده است؛کنشگران اجتماعی و رسانهها هم در پیشبرد اهداف شهر به ما کمک کنند.
دهقاننژاد در خصوص جذب نیرو در شهرداری هم اظهار داشت: در بحث جذب نیروی انسانی در شهرداری در تمام دورهها غفلت شده است و نباید اجازه تکرار غفلتها را بدهیم،جذب باید بر اساس نیاز شهرداری باشد نه روابط خویشاوندی و طایفهای.
وی با اشاره به نارضایتی مردم از خدمات شهرداری گفت:تمام کسانیکه خودتان را کارمند شهرداری میدانید باید بدانید که مردم از بسیاری از چیزها گلهمندند، تسریع و تسهیل کارهای مردم اولویت باشد زیرا هرحقوقی که در شهرداری پرداخت میشود، پول همین مردم است.
رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت با تاکید بر لزوم جوانگرایی عنوان کرد: از تمام مدیران شهرداری تا امروز ممنونیم اما بعضیها دائما میخواهند در راس باشند؛ قدرت فساد نمی آورد بلکه ترس از دست دادن قدرت فساد می آورد مدیرانی که بیش از پنج سال مدیر بودهاند با ایثار کنار بکشند و ردای خدمت را به جوانان بدهند.
وی با اشاره به موضوع متروی تبریز توضیح داد: بحث دیگر من در خصوص مترو است، مترویی که هزاران میلیارد برای آن هزینه شده اما دریغ از رفاه برای مردم، برخی با هجمه میخواهند من این حرفها را نزنم اما چرا بحث تحقیق و تفحص از مترو در شورای پنجم مسکوت ماند؟
دهقاننژاد ادامه داد: ۱۵ دی ۹۹ حادثهای که برای مترو رخ داد به اعلام مدیر قطار شهری جزئی بود در حالیکه برآورد شرکت رسمی بالای ۶۰ میلیارد بود، آیا این مبالغ جزئی است؟ بعد از ۱/۵ سال دوندگی در شورای پنجم ۶۵۰ میلیارد اوراق مشارکت برای قطار شهری گرفته شد اما آقایان این پول را در بانک گذاشتند تا ماهانه یک میلیارد سود بگیرند. با آن پول در سال ۹۷ چه کارهایی میشد انجام داد و حالا چه میشود، کرد؟
وی با اشاره به نیاز به تکمیل خط یک مترو گفت: در حالیکه برای تکمیل خط یک مترو هزار میلیارد مورد نیاز است و خط دوم آغاز نشده، آغاز خط سوم چه توجیهی دارد؟ کلانشهرهایی مثل اصفهان اعتبار برای اتصال مترو به شهرهای اطراف گرفتهاند و تبریز در متروی خودش مانده است.
عضو شورای شهر تبریز در خصوص وضعیت تیم تراکتور هم عنوان کرد: پیامهای زیادی از مردم میآید که نگران تیم تراکتور هستند؛ تراکتور متعلق به فلان تاجر و کارخانهدار نیست بلکه متعلق به مردم است.سهام تراکتور باید به هواداران این تیم که دلسوز واقعی هستند و به دنیال منافع خاص نیستند، واگذار شود
وی در پایان خاطرنشان کرد: آقای سلیمانی باید اعلام شود چه کسانی نگذاشتند چک واگذاری تیم شهرداری به بانک نرود؟چرا طلب شهرداری از واگذاری تیم وصول نشد؟
انتهای پیام/

سلامازپولمس…درشهرستانهایکوچکاستان
کرماندرانواعرشتههایورزشیفوتبالوالیبالو…
سعیدراعزامدههاتیمبهلیگیکوبرتردارنددرحالیکه
بیشازنیمیازمعادنمسکشوردرآذربایجاناست
خوبچرامسئولیندرموردورزشقهرمانیبرای
آذربایجانازشرکتمسپولنگیرند.بچهگریه
نکندشیرشنمیدهندبخصوصدرایرانبچه
پررو