حجتالاسلام سید محمود حسینی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «آناج»، با اشاره به تلاشهای مداحان و رسانهها در ایام محرم و همزمان با جنگ ۱۲ روزه، بر نقش بیبدیل و راهبردی رسانه در جهان امروز تأکید کرد.
وی گفت: رسانه قدرتی دارد که میتواند پیروز میدان را بازنده و شکستخورده را پیروز جلوه دهد؛ قدرتی که از گذشته وجود داشته اما امروز در جنگ ترکیبی پررنگتر شده است.
به گفته او، در جنگ ترکیبی از همه ابزارها برای تغییر ذهنیت استفاده میشود و اگر مدیریت افکار عمومی بهدرستی انجام شود، پیروزی حاصل خواهد شد. حتی رسانههای خرد نیز نباید نقش خود را کوچک بشمارند، چرا که در جنگهای اخیر، از جمله جنگ غزه، رسانههای محلی توانستند هیمنه تبلیغاتی اسرائیل را در هم بشکنند و اعتراضات جهانی را برانگیزند.
حسینی افزود: در جنگ ۱۲ روزه که همزمان با ماه محرم و مراسم غدیر برگزار شد، مداحان بهعنوان تریبونهای اصلی محرم با اشعار و برنامههای حماسی، روحیه مقاومت و وحدت را تقویت کردند و خبرنگاران نیز با انعکاس این فضا، خدمتی ارزشمند به جامعه ارائه دادند.
او لبیکگویی مداحان به ندای رهبری و تلاش آنها برای انسجام ملی را ستود و تزریق وحدت به جامعه را مهمترین پیام این قشر دانست.
وی با اشاره به تغییر سبک دینداری مردم، تصریح کرد که اعتقادات مذهبی همچنان پابرجاست، اما شکل بروز آن متفاوت شده و باید آسیبشناسی شود.
به گفته او، حضور گسترده مردم در دستههای عزاداری محرم، نشاندهنده عمق باورهای دینی است و رسانهها باید این نمادها را تقویت کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همچنین بر لزوم توجه به جاماندگان اربعین تأکید کرد و گفت: درصد کمی از مردم امکان حضور در کربلا را دارند و باید مراسمات جایگزین، مانند راهپیمایی جاماندگان، با قوت رسانهای انعکاس یابد تا پمپاژ اعتقادی جامعه تداوم پیدا کند.
او خاطرنشان کرد که دشمن در تلاش است اعتقادات مردم را کمرنگ جلوه دهد، اما وقایع دوران کرونا و جنگ ۱۲ روزه نشان داد که مردم در عمل پای کار دین و کشور هستند.
انتهای خبر/
